מיוחד • לייזרזון ב'נאום חייו': "שפכו לנו את הדם מתוך המחנה פנימה"

דוד לזר | צילום סטילס: שלומי כהן 1 Comment on מיוחד • לייזרזון ב'נאום חייו': "שפכו לנו את הדם מתוך המחנה פנימה"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום ראשון השבוע התקיימה שמחת ה'שבע ברכות' לבתו של סגן ר"ע ירושלים ישראל קלרמן בהשתתפות רבנים ואישי ציבור ובנוכחות מרשימה של חבריו חברי המועצה וסגני ראש העיר ירושלים.

רגע שלא ישכח מהאירוע היה נאומו של הרב אברהם יוסף לייזרזון, יו"ר החינוך העצמאי בישראל, ולשעבר סגן ראש עיריית ירושלים שפנה לנציגים החרדים בנושא המאבק על קדושת ירושלים וסיפר על תקופתו בעיריית ירושלים – תקופה שלדבריו, המאבקים לא פסקו אפילו יום אחד.

"10 שנים לא היה לנו יום אחד רגוע, 10 שנים של מאבקים מבוקר ועד ערב בשליחות ובפקודת גאוני וצדיקי הדור ההוא זכותם יגן עלינו, עבדנו יום יום, היה קל לומר, 'מה השגתם במאבקים על האצטדיון על האמפיתיאטרון, על קדושת השבת, מה השגתם?', אם לא אנחנו – לא הייתם מכירים את העיר הזאת בכלל".

לדבריו של הרב לייזרזון, "אנחנו הצלנו את ירושלים מלהבת המזימות והתוכניות של טדי קולק שרצה לחלן את העיר, היום אתם מדברים על זה שראש העיר רוצה לחלן ולהביא כל מיני פיתויים, קולק הביא עשרות מיליוני דולרים להפוך את ירושלים למנהטן, זו הייתה שאיפת חייו".

"כמה שפכו לנו את הדם מתוך המחנה פנימה, אמרו לנו 'אתה מקלקל את הקשרים עם ראש העיר, אתה מעורר מתחים בעיר', כמה ספגנו מאמרים בכתובים ובעל פה, אבל אנחנו צייתנו לקול גדולי ישראל, גם אם קיבלנו על הראש".

"אתם מדברים על שבת? 50 אלף איש יצאו לרחובות בגלל הקולנוע ברחוב הלל, בגלל אולם אירועים בבית אבות. בשביל אמפיתיאטרון בדרך לכותל, אני הוצאתי את אגודת ישראל מהקואליציה העירונית".

בסיום דבריו אמר הרב לייזרזון כי "אם יש משהו בינכם, צריך להתאחד בשביל קדושת ירושלים".

צפו בתיעוד הבלעדי:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרב לייזרזון הוא משרידי השלוחי דרבנן האמיתיים המבינים את שליחותם
    הלוואי שממנו ילמדו וכמוהו יעשו אחרים! הלוואי!